Beata Hlavenková vydává album vánočních koled

Klavíristka, skladatelka a producentka Beata Hlavenková je na české hudební scéně známá jako dlouholetá spoluhráčka Lenky Dusilové z projektů Baromantika a Eternal Seekers i spoluautorka množství jejích písní, ale též z vlastních úspěšných projektů, nahrávek a ze spolupráce s řadou umělců, jako jsou Iva Bittová, Justin Lavash, Dorota Barová nebo Jaromír Honzák. V poslední době se též intenzivně věnuje divadelní a filmové hudbě. Nyní přichází s albem vánočních koled.

Beata Hlavenková Beata Hlavenková Zdroj: vydavatelství Animal Music

Novým albem Bethlehem navazuje Beata Hlavenková na svoji výborně hodnocenou nahrávku Theodoros, oceněnou v roce 2013 cenou Anděl za jazzové album roku. Na desce Bethlehem předkládá bohatou kolekci lidových vánočních koled české, anglické, francouzské i polské provenience, upravených, nebo spíše re-komponovaných do nové, moderní podoby a doplněných o čtyři vlastní skladby.

Skladby jako Chtíc, aby spal, Narodil se Kristus pán, Adeste fideles, Stille Nacht heilige NachtPásli ovce Valaši, Oh Come, Oh Come Emmanuel, Joy to the World, What Child Is This nebo The First Noel sice patří ve své většině mezi notoricky známé koledy, úprava Hlavenkové však přináší zcela nový pohled na jejich melodie i harmonické postupy. Jakkoli jsou skladby v jejím provedení stále podvědomě nositelem staleté vánoční lidové tradice, působí zároveň velmi současně. Na desce zní jen autorčin klavír, většinou sólově, někde vrstvený ve vícehlasech. Nadžánrový autorský rukopis Beaty Hlavenkové je nezaměnitelný, citlivá a soustředěná interpretace jasně rozpoznatelná.

 

 

Jak říká o projektu sama autorka: „Koledy mě provázely od dětství. Mám s nimi spojenou radost, pokoj, rodinu – momenty, které chci zažívat znovu a předávat je dál. Koledy jsem si přetvořila tak, jak mi to hudebně vyhovuje a jak je mi to blízké. Ráda odívám melodie do jiných harmonických hávů a souvislostí. Baví mě, když je vše lehce skryté a záhadné. Když i ty koledy, přes radost poselství, jsou tak trochu melancholické a ne až tak rozjuchané. Mé pojímání veselosti v sobě vždy nese kus jakési lehké tíhy."

Bethlehem je jejím čtvrtou sólovou deskou po předchozích Joy for Joel z roku 2009, Theodoros z roku 2013 a Scintilla vydaného v roce 2015, nepočítáme-li úspěšný projekt pohádek s písničkami Pišlické příběhy, který je pravidelně živě uváděn v pražském Divadle Minor. Všechna její alba byla vydána u Animal Music. Bethlehem bylo nahráno s mistrem zvuku Ondřejem Urbanem ve Studiu HAMU v Praze, mix provedl Patrick Karpentski a mastering Tony Cousins v londýnském studiu Metropolis. Obal Bethlehem, který je sám o sobě uměleckým dílem představující jakousi galerii maleb, je dílem výtvarníka a ilustrátora Milana Starého a grafičky Zuzany Lednické ze Studia Najbrt (autorky obalů již předchozích alb Scintilla a Theodoros).

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Křest alba Bethlehem proběhne dne 13. prosince 2017 v pražském klubu Atrium na Žižkově, hostem bude klavírista Martin Brunner, Beata Hlavenková dále vystoupí sólo v ostravském klubu Pjetka 16. prosince 2017 a v rámci komponovaného večera Vánoční kolekce Paláce Akropolis v Praze.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Johnovi Coltranovi vychází posmrtně nové album, které bylo považováno za ztracené

    Legendární jazzový muzikant John Coltrane vydává ztracenou desku Both Directions at Once: The Lost Album, která byla nahrána v březnu roku 1963 v kultovních Van Gelder Studios s Coltranovým Classic Quartet, které je složeno z McCoy Tynera, Jimmyho Garrisona a Elvina Jonese. Album obsahuje dosud neslyšené originální skladby původně nahrané v několika aranžích, které po 55 letech konečně spatří světlo světa.

  • Colours of Ostrava 2018: Vzdorovitá Aurora i rozpačitý Pharrell Williams

    Festivalová sezona je v plném proudu a jeden z největších českých festivalů se právě koná a láká na mnoho zajímavých českých a především zahraničních hvězd. Jaké byly první dva dny letošních Colours of Ostrava? Rozhodně bez velkých front a tropických teplot. Úvodní den naopak přivítal návštěvníky svěží déšť, který byl a je patrně i jednou z příčin, proč není letošní festival vyprodaný.

  • Jan Hammer na nové desce navazuje na své elektronické období

    Uplynulo takřka čtvrtstoletí od doby, kdy Jan Hammer vydal poslední sólovou desku Drive. Od té doby sice vyšlo několik záznamů starších koncertů, ale až na jednotlivé písně, které složil pro film či své hudební kolegy zůstával ve své produkci v ústraní. Letos v lednu magazínu musicweb prozradil, že chystá vydání nového alba a právě 20. července 2018 budou mít jeho fanoušci opět možnost se zaposlouchat do hudby možná nejúspěšnějšího českého skladatele na zahraniční scéně, neboť vychází jeho nová deska nazvaná Seasons Pt. 1.

  • Foto: Knower, Jazz Dock, Praha, 17. 7. 2018

    V rámci série koncertů Jazz čtyř kontinentů vystoupila v klubu Jazz Dock americká skupina Knower, která ve své tvorbě experimentuje s fúzí jazzu, soulu, popu ale i taneční hudby. Z koncertu vám přinášíme fotoreport.