Support Lesbiens a jejich první počin v nové sestavě

Tato populární česká kapela v loňském roce zaznamenala zásadní změny v sestavě, které se musely projevit i v jejich hudbě. Rozdíly můžeme poznat na nejnovějším albu.

Support Lesbiens - Leave a Message  +420 602 30 30 35 Support Lesbiens - Leave a Message +420 602 30 30 35 Zdroj: koule.cz

Support Lesbiens je kapela, která na české hudební scéně působí již řadu let. Loňský rok byl však pro kapelu zlomový, neboť její sestavu opustili čtyři členové, kteří se uskupili do formace Portless. Jediný zbylý člen kapely, Hynek Toman, se s touto změnou vyrovnal po svém. Do skupiny přibral nové členy z kapel Clou a Post-It, díky čemuž jméno Support Lesbiens může pokračovat. Všem bylo jasné, že nová sestava kapely musí provést určité změny. Tou zásadní, kterou posluchač zaznamená, je hlas zpěváka. Každý fanoušek této kapely byl určitě navyknutý na snadno rozpoznatelný hlas Kryštofa Michala, kterého nahradil neoposlouchaný a pro některé neznámý Czenda Urbánek, který dříve působil v kapele Post-It. Další změnou je nový, svěžejší zvuk. To, zda jsou změny pro posluchače přijatelné, nebo ne, zjistí sami fanoušci při poslechu nového alba, které dostalo název Leave a Message +420 602 30 30 35.
Při zasunutí cédečka do přehrávače se na úvod ozve Intro, které je hrané na klavír doprovázený dětským sborem. Toto intro je velice slibné a příjemně otvírá celé album. Hned na něj navazuje rytmičtější Pray For Tomorrow, která zní velmi svěže a působí velmi lehkým dojmem, obzvláště v částech, kde zpěváka doprovází dětský sbor. Pro ty, kteří znají hlas Czendy z jeho bývalého působení, může být překvapením, že zní malinko jinak, než tomu bývalo. Je to tím, že zpívá v mnohem pestřejších polohách. Zpestřením skladby je kromě velmi zajímavého refrénu i rockovější závěr.

Druhou písničkou alba je Drive. Tento singl má velice zajímavě namixovaný zvuk, který osvěžují tóny piána. Celkově hudba u této skladby zní světově, jen postrádá nějaký snadno zapamatovatelný prvek. Třetím kouskem je singl The City, který se už teď, za velmi krátkou dobu, stal hitem v českém éteru. Za sebe můžu říct, že je to nejpovedenější skladba z celého alba, společně se skladbou Love Is Nonsense, která je za ní v těsném závěsu. The City nepostrádá dynamické změny v hudbě, skvěle znějící refrén a navíc v ní vynikají bicí, piáno i hlas zpěváka. Tento hit bych přirovnal ke skladbám takových jmen, jako jsou Coldplay či OneRepublic.
Čtvrtým kouskem alba je Criminal. Ten je postavený hlavně na výrazných elektrických kytarách, ve kterých se trochu ztrácí zpěvákův hlas. Naštěstí na řadu přichází refrén, který vše napraví, a ve kterém se do toho Czenda opírá a dodává této skladbě nečekaný příval energie. Po Criminal následuje můj druhý favorit z alba, a tím je Love Is Nonsence. U této budoucí hitovky musí každý rozpoznat Support Lesbiens, kteří zde zní jako před velkou změnou v sestavě, co se týká hudby. Tato písnička je velmi hravá a podmanivá a navíc působí opravdu svěže.

Prohlédněte si také: Fotogalerii ze křtu CD

Šestku nese Keep On Moving, která v porovnání s předchozí pohodovkou působí velmi kontrastně, což je jenom dobře. Tento rockový kousek si jistě najde své příznivce. Obzvlášť pak bude výbornou příležitostí pro to se vyskákat na koncertech. Sedmičkou na albu je Mr. Zero, který neurazí, ale ani přímo nenadchne. Jistě na albu najde své místo. Za to nadcházející singl Muse už od začátku zaujme. Hned při nástupu zpěvu vyniká Urbánkův hlas. Celá tato věc má v sobě něco zvláštního, co si udrží pozornost posluchačů až do konce. Muse určitě patří do nejlepší trojice na albu.
Předposlední věcí alba je Night Romance, která je rovněž úplně jiná než předchozí singly a každý si v ní určitě najde něco zajímavého. Pro mou maličkost je to určitě zajímavá poloha hlasu zpěváka, která se místy objevuje. Úplně poslední skladbou na albu je již dobře známá Changes, která se v rádiích objevila již z kraje jara a která byla předzvěstí celého alba.
Když to vezmu kolem do kola, musím konstatovat, že změna v sestavě kapele prospěla. Díky novému hlasu zpěváka dostaly skladby úplně nový náboj a celkově jejich singly zní mladistvěji. Samozřejmě se najdou takoví, kterým se bude stýskat po hlasu Kryštofa Michala, ale tyto časy jsou pryč. Celkově bych Leave a Mesage, které se dá považovat svým způsobem za debutové album, ohodnotil velmi pozitivně. Toto album nepostrádá dynamickou rozmanitost, kdy každá skladba z ní úplně jinak. Díky této pestrosti posluchač nenabude dojmu monotónnosti a domnívám se, že většina fanoušků si Leave a Message pustí vícekrát po sobě.

Sledujte rock na Facebooku:

• Interpret: Support Lesbiens
  • Název: Leave a Message +420 602 30 30 35