EP: High Five vypouští Dear Anna. Take A Mirror bude hrát celé léto

Že nevíte, co je emo-pop? Nevadí, stačí si poslechnout Dear Anna od pražské formace High Five a jste v obraze. Aktuální EP obsahuje pět skladeb, z nichž tři rozhodně nenavodí dobrou náladu.

High Five, Dear Anna High Five, Dear Anna Zrdoj: archiv High Five

Sestava točící se kolem Jana Richtera natočila EP s názvem Dear Anna. Křest proběhl 19. ledna v Lucerna Music Baru společně se skupinou River Jordan. Křtiny byly určitě hodně povedené, ale proč?

Dear Anna začíná stejnojmennou skladbou, která posluchači příjemnou náladu rozhodně nenavodí. Plusové body sbírá Jan Richter synchronizací hlasu s kytarami, které ze začátku hrají tak, jak Honza píská. Je možná škoda, že zpěvák a frontman v písničce něco hledá. „Where is the key...“. Na druhou stranu nejde o klasický refrén, kde by High Five opakovali jedno a to samé. Závěrečná vysílačková pasáž postrádá jediné: „Houston, we´ve got a problem...“

Time to change je zřejmě současnou emo baladou. Jisté je, že hudebníci se rozhodně o své nástroje nepřerazili, jde spíše o pohodovou skladbu, která nikoho neurazí, ale ani nenadchne.

EP Dear Anna půlí singl Take A Mirror. Konečně posluchač rozhodí pantofel. Syntezátory, bicí, basová kytara a zpěv Honzy Richtera - to vše ladí pospolu tak, že by Take A Mirror mohla aspirovat na letní hit roku 2012. Ruku na srdce, kdo by mohl nabídnout podobnou skladbu? Chinaski? Odpočívají. Kryštof? Odpočívají. Kabát? Odpočívají od alba Čert na koze jel. Když se vyčasí a kdokoli se vyvalí na koupališti, určitě o High Five uslyší. Minimálně o Take A Mirror.

S Dear Anna je to jako na houpačce

A kdyby se někdo topil, může lapat po dechu při skladbě Gasping (lapání po dechu – pozn. redakce). Jde opět o takřka stejně utahanou skladbu, jakou byla i druhá Time To Change, kterou táhne jen několik pasáží. Nelze říci, že se do ní nemůže někdo zaposlouchat. Jsou dvě cesty: Miluji Gasping, nebo nenávidím Gasping. Není nic mezi.

Album uzavírá pátá skladba Wake Up. Víceméně žádná novinka. Ale High Five stále těží z videoklipu, ve kterém byla přítomna i hvězda seriálů komerčních TV stanic, Patricie Solaříková. Kdo by také netěžil z krásy mladé blondýnky.

Sečteno a podtrženo: Určitě nejde o žádné průlomové album. Při poslechu alba rozhodně nedojde k epileptickým tanečním kreacím. Každopádně v uších posluchačů zůstane jistojistě Wake Up a Take A Mirror. Veselejší kousky na EP Dear Anna od High Five rozhodně nikdo nenajde.

High Five - Dear Anna

Dear Anna, Time To Change, Take A Mirror, Gasping, Wake Up

Česká muzika