Alfa Mist: Odosobněný koncert plný virtuozity Doporučený

Jedním z vrcholů letošního festivalu Mladí ladí jazz měl být koncert kapely Alfa Mist. Pojďme se podívat, jak večer před vyprodaným sálem pražského Paláce Akropolis probíhal.

Alfa Mist při koncertě na Mladí ladí jazz 2019 Alfa Mist při koncertě na Mladí ladí jazz 2019 Foto: Martin Adamovský/musicweb.cz

Úvod večera patřil dvojici Antonín Dlapa a Jen Hovorka. Ti rozproudili pozvolna se plnící sál směsí elektronických beatů, smyček v kombinaci s Dlapovou syntetickou DSC01737 náhledbaskytarou a jazzovými klavírními výpady Jena Hovorky. Klukům to šlapalo dokonale a bylo slyšet, že instrumentálně jsou velmi na výši. Ve druhé půlce svého vystoupení se navíc blýskl Jen Hovorka skvělým beatboxovým sólem. Jejich krátké vystoupení bylo o komunikaci, radosti a bylo vystavěné a nápadité. Bylo tak takřka přesným opakem toho, co o několik desítek minut později předvedl Alfa Mist.

Ve vyprodaném sále Akropole začal koncert kolem půl deváté a už od prvních vteřin zaplnil sál skvělý zvuk. Každý nástroj byl čitelný a celek dobře vyvážený. Hudba kapely je svým způsobem hodně jednotvárná (ne ve špatném slova smyslu) a často i poměrně dost ambientní, takže špatný zvuk by celou atmosféru hodně znehodnotil. To se ovšem nestalo a člověk se mohl pomalu ponořit do zadumané Alfa Mistovy hudby.

První skladba, krátké téma a pak přišlo představení sólistů. Na trubku navodil atmosféru Johny Woodham, který střídal klasický zvuk trubky s naefektovaným wah-wah zvukem. Hrál skvěle a právem sklidil bouřlivý potlesk. To samé platilo i u kytaristy Jamieho Leeminga, jehož hraní mě osobně na poslední desceDSC01746 náhled Antiphon velmi bavilo. Následovalo glasperovsky pojaté sólo frontmana Alfa Mista, který střídal Fender Rhodes s klasickým zvukem piana.

Stejný model včetně délky všech sól, pořadí a zvuku se opakoval i při druhé skladbě. Při třetí už měl však člověk pocit, že není něco v pořádku. Uběhlo totiž 30 minut koncertu a z pódia, kromě skvělých sól, nic nešlo. Vše ještě více podkresloval fakt, že za celou dobu se na pódiu takřka nikdo, ba ani náznakem, neusmál a takřka všichni tak působili dojmem, že je koncert absolutně nebaví. Těžko říct, jaké byly důvody, ale výsledek působil velmi neosobně a odosobněně.

Druhá polovina a především poslední třetina koncertu byla naštěstí lepší, než předchozí části. První čerstvý závan vzduchu po více než 45 minutách navodil zpěv baskytaristky Kay Thomas-Dyke. Nový element v podobě hlasu celou atmosféru výrazně pozvedl, ačkoli jsem se i tak nemohl zbavit dojmu, že hlasový projev a nasazení je dosti bez zájmu. Koncert spěl do finále, gradoval a bylo cítit, že sólisté se rozehřáli a více uvolnili. Zcela na závěr zazněla i nejznámější, soudě dle okamžité reakce publika, skladba kapely Keep On. Nic naplat. Celkový dojem z koncertu ani znatelně lepší druhá polovina koncertu nespravila.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Alfa Mist je kapela plná skvělých muzikantů. To vše ale neobstojí, pokud v muzice není jistá forma uvolněnosti a otevřenosti. Ta bohužel z pódia Akropole cítit nebyla.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Foto: Keb' Mo', Divadlo Archa, Praha, 16. 7. 2019

    Charismatický černý bluesman Keb' Mo' svým pohodovým vystoupením vytvořil v Divadle Archa skvělou atmosféru. Představil nejen svoje nové CD Oklahoma, ale zazpíval i s publikem svoje starší písně, při kterých střídal akustické i rezofonické kytary, které mu pečlivě připravoval jeho "roztleskávač" Riley. Z tohoto téměř dvouhodinového koncertu přinášíme náš fotoreport.

  • Soutěžte o 2x1 lístek na koncert Selmy Uamusse

    Mozambik patří, podobně jako Kapverdy či Brazílie, mezi kulturně navzájem spřízněné země portugalské sféry. Po hudební stránce je to ovšem zatím nezmapovaný region. O to větším překvapením je zpěvačka Selma Uamusse, která organicky spojuje dva dosud oddělené světy - živelné rytmy mosambického venkova, i funk a zvukovou psychedelii evropských klubů. Přijďte do Paláce Akropolis 29. listopadu!

  • Soutěžte o 2x1 lístek na koncert Lakha Khana

    Virtuózní houslista Yehudi Menuhin kdysi prohlásil, že temný a hypnotický tón nástroje sarangi je tím nejpřesnějším obrazem indické duše. Jedná se o paralelu evropských houslí, která je ovšem podobně jako sitar opatřena sadou rezonančních strun a užívá se jak v klasické, tak i lidové hudbě. Pojďte soutěžit s redakcí musicweb.cz o lístky na 18. listopadu do Paláce Akropolis.

  • Soutěžte o 2x1 lístek na koncert The Comet Is Coming

    Cosmic Jazz v taneční rovině aneb hudba budocnosti pozpátku. Londýnská postjazzová hvězda poprvé v České republice 19. listopadu v prostorách Paláce Akropolis!