Chick Corea a jeho trio zakončili jarní část brněnského Jazz Festu Doporučený

Brněnské Boby Centrum patřilo trojici hudebníků par excellance. Trio v čele s Chickem Coreou dostálo své kvalitě a nabídlo posluchačům hudební zážitek, na který bude radost vzpomínat.

Chick Corea Chick Corea Foto: Tereza Ticháčková/ musicweb.cz

Jarní část Jazz Fest Brno je za námi a snad ani nebylo lepší volby, čím ji završit, než této - koncert tria světoznámého pianisty byl oslavou jazzu. Chick Corea, Eddie Gomez a Brian Blade předvedli ukázkový příklad souhry, které nechyběla jistota, ale ani kreativita a mnoho energie. Publikum v hale Boby Centra to také náležitě ocenilo, nepřidávalo se jednou, ale dokonce dvakrát a v obou případech se standing ovation.

Po skoro dvouminutovém úplném tichu na začátku koncertu (na přání účinkujících), se hráči chopili nástrojů a koncert mohl začít. Velmi milým momentem hned zkraje bylo to, že Corea předehráváním krátkým melodických motivků vybídl publikum ke spolupráci a koncert byl tak zahájen jak jeho hrou, tak zpěvem zcela naplněného sálu. O to hezčí byl fakt, že koncert stejným způsobem také končil.

 

 

Na začátku zazněly skladby 500 Miles High (původně nahraná s Return to Forever) a Alice in Wonderland věnovaná další legendě jazzového klavíru, Billu Evansovi. Netrvalo dlouho a projevila se Coreova přízeň španělským rytmům a harmonii. Coreův vytříbený styl hraní perfektně podporoval Gomez, jehož hra ale nebyla pouhým sekundováním a Blade, který zvolil pro začátky některých skladeb variantu bez paliček, pro umocnění klidné atmosféry. Koneckonců, kouzlo hry všech tří mistrů na podiu tkvělo právě ve schopnosti naslouchat - vkusně, citlivě, ale zároveň s nasazením a originalitou podpořit sólisitu, ať už jím byl kdokoliv z nich.  

Prohlédněte si také fotogalerii z koncertu

Krásné bylo podání balady But Beautiful, kterou uvedl Eddie Gomez a kdyby byl býval v sále prostor k tanci, možná by někteří posluchači přijali kontrabasistův návrh, ať si zatančí. Naprostým kontrastem pak byla skladba Anna's Tango, které Chick Corea věnoval své matce Anně a kterou si publikum získal ještě více. Obzvláště perfektní souhra s bubeníkem v unisono rytmických figurách byla strhující a bouřlivý aplaus byl pak opravdu zasloužený. 

Po dlouhém potlesku ve stoje došlo na první přídavek a hned z prvních tónů bylo zřejmé, oč běží - ano, snad nejznámější Coreova skladba Spain zkrátka nemohla nezaznít. O intro se pianista podělil s kolegou u kontrabasu a závěr skladby, která publikum dokonce roztleskala, opět patřil nejen triu na podiu, ale také publiku, které ji za pomoci klavíristy dozpívalo. Ani to však zaplněné hale nestačilo a tak se hráči vrátili ještě jednou, se známou skladbou Blue Monk.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Stačí snad už jen dodat, že JazzFest Brno opět přichystal nádherný jarní program a upevňuje tak pozici nejvýznamějšího jazzového festivalu v republice. Nezbývá než se těšit na chystaný koncert pianistky a zpěvačky Diany Krall, jejíž nové album vychází právě dnes. Kanaďanka vystoupí 20. září 2017 v DRFG Areně.

:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • FOTO: BLUES ALIVE, DŮM KULTURY, ŠUMPERK, 17.11.2018

    Třetí večer bluesového maratonu pokračoval ve strhující jízdě dnů předešlých. Zahájili jej slovenští Missisippi Mixtape a po nich rozpohybovala publikum strhující skupina Welch Ledbetter Connection. Takovým bonbónkem na pomyslném dortu byla skupina Tamikrest z Mali, kteří přivezli původní africkou hudbu, která se na americkém kontinentě kdysi dávno přetavila v blues. Sice v trochu modernějším, až rockovém podání, ale určitě to byl skvělý hudební zážitek. Kytarové mistrovství nám předvedl Rick Derringer, legenda amerického bluesrocku se svým nepřehlédnutelným bosonohým bubenickým obrem. Posledním vystupujícím byl pestrobarevný Fantastic Negrito, který nenechal posluchače do posledních minut vydechnout a svým strhujícím vystoupením ukončil letošní Blues Alive v Šumperku.

  • Seasick Steve zahraje konečně v Praze

    Již dvakrát svým strhujícím koncertem okouzlil návštěvníky festivalu Colours of Ostrava, letos dokonce na hlavní scéně. Příští rok v březnu se svérázný americký bluesman Seasick Steve, který často hraje na vlastnoručně vyrobené kytary, konečně představí poprvé v Praze.

  • Foto: Blues Alive, Dům kultury, Šumperk, 16. 11. 2018

    Druhý večer festivalu zahájila prostějovská skupina King Bee s velšským zpěvákem a kytaristou Daley B. Williamsem. Reverend Sekou, na fotkách seriózně vyhlížející kazatel, to tady řádně roztočil. Během prvních písní z něj postupně odlétl klobouk, sako, kravata i košile a zbytek koncertu již poletoval tento malý a dredatý mužík po pódiu i pod ním jen v nátělníku. Tak to byla přímo strhující ďábelská mše! Nesourodé seskupení North Mississippi Blues Project trojice bluesmanů RL Boyceho, Kennyho Browna a Roberta Kimbrougha mě už tolik nenadchlo. Závěr večera patřil očekávané hvězdě festivalu, kterou nebyl nikdo jiný než legenda moderního blues, Joe Luis Walker.

  • Foto: Blues Alive, Dům kultury, Šumperk, 15. 11. 2018

    Tak to je pecka! Festival Blues Alive získal nejprestižnější světové žánrové ocenění nazvané Keeping The Blues Alive Award pro rok 2019! Cenu uděluje americká nadace Blues Foundation, přední světová organizace, která se snaží ocenit, uchovat a propagovat blues. Tohle úžasné překvapení na nás čekalo hned první večer.