Festival Prague Proms uvedl jeden z letních projektů, Tribute2Headhunters

V rámci hudebního festivalu Prague Proms, který prezentuje českou i zahraniční hudební scénu napříč žánry, ve čtvrtek 13. července v klubu Občanské plovárny vystoupil projekt Tribute2Headhunters.

Pianista Herbie Hancock Pianista Herbie Hancock www.mehysocks.com

The Headhunters vznikli v roce 1973 jako kapela fúzující funk s dalšími populárními žánry. Jejím lídrem a autorem většiny aranží je pianista Herbie Hancock. Vedle Hancocka byli zakládajícími členy také saxofonista, klarinetista a flétnista Bennie Maupin, basista Paul Jackson, bubeník Harvey Mason a perkusista Bill Summers. Headhunters od sedmdesátých let vydali několik dnes již kultovních alb, z nichž poslední vyšlo v roce 2011. Některé písně (nebo riffy a fráze užité v kompozicích) jsou dnes považovány za nepostradatelnou složku jazzového slovníčku. Hancockova parta byla také jednou z prvních, která svou tvorbou formovala funkovou scénu.

Projekt Tribute2Headhunters předem sliboval skoro dvouhodinovou nálož notoricky známých standardů v originálním Hancockově aranžmá – Watermelon Man, Butterfly, 4 A.M., Chameleon, Chan´s Song, Hang Up Your Hands Ups, Cantaloupe Island a kromě toho ještě patrně nejznámější jazzový valčíček saxofonisty Wayne Shortera, Footprints. V kapele se představili dva dechaři, David Fárek na soprán a tenorsaxofon a flétnu, Jan Hasenöhrl na trubku a křídlovku, kytarista Lukáš Chejn, baskytarista Tomáš Uhlík a bubeník Otto Hejnic. Večerem provázel a na klávesy a syntetizér hrál Vít Pospíšil. Volba této sestavy vzešla částečně ze spolupráce většiny v kapele Jazz Efterrät.

 

 

Nutno podotknout, že přestože se jedná o tak známé skladby, není zrovna jednoduché je uchopit. Nebo je to oříšek právě kvůli jejich popularitě, specifickým barvám a množství užitých nástrojů. Také je potřeba položit otázku, co takový „tribute to" koncert znamená – zda má hudebníky držet v mezích předlohy a tedy přimět je ke stylizaci, nebo naopak vyzvat k překročení hranic a vlastní interpretaci. Tady se výkony hudebníků lišily, přestože byly výborné. Rytmika se držela věrné stylizace, zejména Tomáš Uhlík a Vít Pospíšil, s výjimkou moderní a osobité hry (ovšem v rámci žánru) kytaristy Lukáše Chejna, což lze vysvětlit tím, že Hancock zprvu elektrickou kytaru do aranží vůbec nezahrnoval a její barvu nahrazoval syntetizérem nebo vysokými basovými rejstříky. Saxofonista David Fárek předvedl solidní výkon na všechny tři nástroje, zejména velmi pěknou interpretací na tenor saxofon, a potvrdil tak pozici jednoho z předních tuzemských jazzových saxofonistů. Klasický i populární trumpetista Jan Hasenöhrl spojil dvě hudební domény v jedno především svou hrou na křídlovku.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Další z jazzových koncertů v rámci Prague Proms proběhne již v neděli 16. července taktéž v Občanské plovárně – těšit se můžete na Bobby Shew Quintet.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Do České republiky se přijedou rozloučit hudebníci Franka Zappy

    The Grandmothers, The Grandmothers of Invention či The Grande Mothers Re:Invented. Všechny tyto názvy však patří jedné skupině hudebníků, kteří dříve spolupracovali s Frankem Zappou. S mottem: Tohle není jen jeden z dalších comebacků, tohle je reinkarnace Mothers of Invention. Tato parta každopádně přijede v květnu roku 2018 do pražského Lucerna Music Baru, aby připomněla tvorbu fenomenálního rockového skladatele a zpěváka Franka Zappy.

  • V Praze vystoupí fenomenální britský houslista Nigel Kennedy

    Nejslavnější britský houslista a vášnivý fanoušek fotbalového klubu Aston Villa přijede v březnu příštího roku zahrát českému publiku vybrané skladby od Vivaldiho, Bacha i Gershwina. Koncert s podtitulem „Bach meets Gershwin“ se za doprovodu dalších pěti hudebníků bude konat v pražském Kongresovém centru.

  • Rozhovor s Michalem Prokopem: O hlasivky nijak zvlášť nepečuji

    Mít vlastní předvánoční koncert v Praze se stalo pro zpěváka Michala Prokopa již osobní prestiží a dějištěm toho letošního bude opět Forum Karlín. V pátek 22. prosince zde předstoupí před posluchače, aby připomenul své padesátileté působení na české rockové scéně, které začalo na 1. Československém beatovém festivalu v roce 1967, tedy právě před padesáti lety. Michal Prokop zde hned napoprvé uspěl a z festivalu si odnesl cenu za nejlepšího zpěváka. Zeptali jsme se ho tedy, s kým letos v tomto jubilejním roce vystoupí.

  • Foto: Beata Hlavenková, Praha, 13. 12. 2017

    V kapli žižkovského atria proběhl křest nového alba Bethlehem pianistky Beaty Hlavenkové. Koledy v jazzovém hávu zahrála společně se svým hostem Martinem Brunnerem.

Další podobné články