Michalu Pavlíčkovi kluby svědčí Doporučený

Kytarista a zpěvák Michal Pavlíček bezesporu patří k našim nejlepším kytaristům na domácí rockové scéně. O tom, kolik energie a kumštu se v něm skrývá, se mohli přesvědčit posluchači ve čtvrtek 20. dubna v pražském Paláci Akropolis.

Michal Pavlíček na koncertě v pražském Paláci Akropolis 20.dubna 2017 Michal Pavlíček na koncertě v pražském Paláci Akropolis 20.dubna 2017 Foto: Eva Makovská/musicweb.cz

Je fascinující, jak odlišně mohou vyznít dlouho plánované velké megakoncerty v kontrastu s vystoupením v klubu jako je Palác Akropolis. Na co narážím? V souvislosti s Michalem Pavlíčkem se vrací nedávná vzpomínka na přepálený a ne úplně vydařený koncert Pražského výběru, kde forma zabila obsah. Oproti tomu však se nabízí alternativa, když dostane Michal Pavlíček chuť si zazlobit jednou za čas v nějakém z pražských klubů.

Není to tak dávno, co tímto způsobem zlobil v klubu Jazz Dock, ve čtvrtek se ovšem překvapivě objevil se svojí skupinou nazvanou Čombeband v Paláci Akropolis. Osvědčené trio, kde na bicí hraje bubenický šílenec Miloš Meier a na basu Martin Ivan, doplňuje v posledních letech i klávesový experimentátor Michael Nejtek, jehož mohou posluchači znát z jeho kapely NTS Trio. Ten na své klávesy Nord Lead zajímavě toto divoké trio doplňuje, byť se musí často popasovat s podstatně hlučnějšími parťáky na pódiu.

Michal Pavlíček koncert zahájil prostě skromným vyjádřením, že dnes odehraje takové to své klasické kytarové meníčko. Několikrát ještě upozornil, že je nastydlý, aby s ním posluchači měli trpělivost. Nutno dodat, že záhy to nevypadalo, že by zkušený kytarista měl tento večer nějaký handikap. Po klidnějších úvodních skladbách se totiž Pavlíček s kapelou rozjeli tak, že se Akropolis pěkně otřásala. Miloš Meier je totiž vskutku pořádná bubenická mlátička a během koncertu předváděl pořádnou bubenickou show, Martin Ivan svým slapováním na basu celkový syrově rockový dojem koncertu utvrzoval.

 

 

Celkově se dá říci, že kdo chce poznat tu nejdivočejší a rockově nejpřímočařejší stránku Michala Pavlíčka, je pro něj nejsnazší vychytat nějaký z těchto klubových koncertů. Jednašedesátiletý kytarista se zkrátka chodí na tyto akce pořádně odvázat. Repertoár koncertu tvořily zejména věci z desky Čombió, ale samozřejmě také jiné z Pavlíčkových sólových projektů. Došlo i na oblíbené Lalulá, ale za sebe bych spíše vyzdvihl právě tvrdší charakter písní z desek Big Heads. Měl jsem je možnost slyšet v jiné sestavě a podání v roce 2001 a mohu jen říci, že současné syrové formy jsou podstatně zábavnější. Pravda, v té době si Michal Pavlíček snad nenosil na koncert pět kytar. 
Celkově ale na této mladší sestavě kapely je vidět, jak ji hraní baví. Miloš Meier dostal prostor pro své typické bubenické sólíčko, které si patřičně užil i s pohazováním paliček v ruce. Michael Nejtek, čerstvý čtyřicátník, jak jsme se dozvěděli během koncertu, se naopak ve svých sólových partech snažil o intelektuálnější a klidnější zabarvení, což při tak výrazných rockových riffech ostatních hráčů bylo vskutku také potřeba.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Michal Pavlíček opět přesvědčil, že je hudebník, který s léty zraje jako dobré víno, a že stále umí překvapovat, což se cení. Jeho hudební invence a hráčská technika jsou lákadly, které by si žádný rockový fanoušek neměl nechat ujít.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Árstídir jsou na desce Nivalis v té nejlepší formě

    Islandská kapela Árstídir již prošla řadou změn, co se počtu členů kapely týče. Nyní v triu vydává nové album nazvané Nivalis, které obsahuje 13 autorských skladeb převážně v angličtině, ale i na rodnou islandštinu, na kterou jsme u této kapely zvyklí, také dojde. Pokračují ve stejném stylu i nyní?

  • Rozhovor s Bad Karma Boy: V Česku chybí celoplošné alternativní rádio

    Produkují hity, ale přesto jsou součástí alternativní scény. Slovenská skupina Bad Karma Boy se od popu s psychedelickou atmosférou posunula blíže k elektronice a své aktuální album Překrásný nový svět představí již tuto sobotu na pražském Metronome festivalu. Na otázky Musicwebu odpovídal frontman kapely Juraj Marikovič.

  • Foto: Bounty Rock Cafe Open Air, Olomouc, 16. 6. 2018

    To byl pořádný rockový festival v kotli olomoucké korunní pevnůstky! Zahájení patřilo olomoucké skupině Skramasax  a pak následovala dánská rocková smršť Blindstone. Metalisty, a nejen je, potěšila nejvýraznější skupina současnosti Dymytry, předvádějící nejen hudební, ale i propracovanou pódiovou a ohňovou show. Excelentní zpěvák skupiny Rainbow (nejen) Doogie White nám svým živelným projevem připomenul jejich hity. Po skupině Supergroup přišla největší hvězda večera - The Magic of Santana. Originální Santanovi zpěváci Alex Ligertwood a Tony Lindsay se špičkovým devítičlenným bandem předvedli úžasnou a strhující show. Trochu v jejich stínu ukončil festival blues-rockový kytarový virtuos Ryan McGarvey. Vynikající a určitě rád zajdu na jeho samostatný koncert. Půlnoc odbila a festival uprostřed města Olomouce musel nekompromisně skončit. Tak za rok zase! Koukněte na fotoreport:

     

  • Arcade Fire v Praze: Jedna z nejlepších koncertních kapel vystoupila před poloprázdnou halou

    Skupina Arcade Fire poprvé vystoupila u nás a představila svou téměř dokonalou až extatickou show a vzor muzikantství. Možná by stačilo napsat pár superlativů a recenze by byla hotová, když jedinou vadou koncertu bylo, že se jeho intenzita chvílemi až nedala vydržet.