Organic Quartet pokřtil svou třetí desku

Úterý a středa byly v pražském Jazz Docku ve znamení křestu nové desky kapely Organic Quartet - Terms And Conditions Apply.

Organic Quartet Organic Quartet Zdroj: praguevisitor.cz

Organic Quartet je uskupení hudebníků okolo hammondkáře Ondřeje Pivce a mnozí ze čtenářů si budou tuto kapelu pamatovat zejména z období před deseti lety, kdy byla na tuzemské scéně velmi aktivní. Už několik let ovšem Ondřej Pivec působí primárně v USA, a tak se koncerty Organic Quartetu konají u nás z pochopitelných důvodů spíše sporadicky. Připomeňme jen tak na okraj, že se teprve dvaatřicetiletýletý Pivec podílel i na albu Gregory Portera Take Me to the Alley, které získalo letošní cenu Grammy.

Samotný křest desky byl rozplánován do dvou dní – dvou večerů v pražském Jazz Docku, přičemž kapela hrála s přestávkami takřka celý večer. To vůbec, a dva dny po sobě už vůbec ne, není lehká záležitost. Nutno ovšem zmínit, že na výkonu muzikantů se tento fakt neprojevil. Ba naopak. Radost a laškování typu („.....oo, tos tam opravdu zahrál?! To bylo skvělé...") probíhalo po celou dobu koncertu. Především chemie mezi Ondřejem Pivcem a věčně usměvavým kytaristou Liborem Šmoldasem byla nakažlivá.

 

 

 Kapela vzhledem k pracovní vytíženosti Ondřeje Pivce nemá při těchto několikadenních koncertních akcích v ČR takřka vůbec možnost zkoušet, ale žádné zásadní nejistoty byste v průběhu koncertu nezaznamenali. To svědčí o vysoké úrovni všech muzikantů a zároveň poukazuje i na fakt, že je kapela velmi dobře sehraná.

Jeden z poznávacích znaků uskupení je fakt, že autorsky se na nových skladbách podílejí všichni. V průběhu večera tak zazněly skladby nejen od Ondřeje Pivce a Libora Šmoldase, ale i saxofonisty Jakuba Doležala a dokonce i od bubeníka Tomáše Hobzeka. Každý z hudebníků má svůj osobitý přístup a vkus, a tak byl večer po této skladatelské stránce velmi pestrý a kontrastní. V paměti tak uvízly zcela rozdílné skladby, např. Costaguana Jakuba Doležala, One for M Tomáše Hobzeka či skladba o „špatné zelenině" Bad Salad od Ondřeje Pivce. Pozadu nezůstal ani Libor Šmoldas, který je po Pivcovi nejčastěji skládajícím členem kapely.

Kapela působila na pódiu velmi skromným dojmem a to ve všech ohledech. Když bychom odmysleli totiž velké Pivcovy Hammondky, bylo vybavení a sestava kapely velmi jednoduchá. Malá, ale funkční bicí souprava, lampový fender a Šmoldasova lubovka (mm a ten zvuk!) a Jakub Doležal s tenorem, sopránkou i altkou. Dohromady ale vše fungovalo skvěle. Zajímavé kompozice opepřené krásnými sóly a to vše zabalené do skvělého zvuku.

Snad mě čtenář nebude vinit ze zaujatosti, ale je nutno na tomto místě vyzdvihnout zejména výkon kytaristy Libora Šmoldase. Sledovat jeho hru, naprostou lehkost, přehled a radost, kterou ze hry má, opravdu stojí za to. Zároveň jeden z vrcholů večera byla jistě i jeho krásná autorská skladba Lydian Blues. O tom, že kapela s přehledem zvládá i převzaté skladby, jsme se mohli přesvědčit pak zcela na konci večera, kdy zazněla brilantní verze rychlé Redmanovy skladby Jazz Crimes, kterou se kapela na koncertech velmi často „loučí". Následný přídavek v podobě Ellingtonovy skladby Just Squeeze Me nádherně uzavřel podařený večer.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Nezbývá než věřit, že se kapela na česká pódia vrátí opět co nejdříve.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • Colours of Ostrava 2018: Vzdorovitá Aurora i rozpačitý Pharrell Williams

    Festivalová sezona je v plném proudu a jeden z největších českých festivalů se právě koná a láká na mnoho zajímavých českých a především zahraničních hvězd. Jaké byly první dva dny letošních Colours of Ostrava? Rozhodně bez velkých front a tropických teplot. Úvodní den naopak přivítal návštěvníky svěží déšť, který byl a je patrně i jednou z příčin, proč není letošní festival vyprodaný.

  • Jan Hammer na nové desce navazuje na své elektronické období

    Uplynulo takřka čtvrtstoletí od doby, kdy Jan Hammer vydal poslední sólovou desku Drive. Od té doby sice vyšlo několik záznamů starších koncertů, ale až na jednotlivé písně, které složil pro film či své hudební kolegy zůstával ve své produkci v ústraní. Letos v lednu magazínu musicweb prozradil, že chystá vydání nového alba a právě 20. července 2018 budou mít jeho fanoušci opět možnost se zaposlouchat do hudby možná nejúspěšnějšího českého skladatele na zahraniční scéně, neboť vychází jeho nová deska nazvaná Seasons Pt. 1.

  • Foto: Knower, Jazz Dock, Praha, 17. 7. 2018

    V rámci série koncertů Jazz čtyř kontinentů vystoupila v klubu Jazz Dock americká skupina Knower, která ve své tvorbě experimentuje s fúzí jazzu, soulu, popu ale i taneční hudby. Z koncertu vám přinášíme fotoreport.

  • Foto: Chick Corea, Obecní dům, Praha, 11. 07. 2018

    V rámci festivalu Prague Proms vystoupil v pražském Obecním domě legendární americký jazzový klavírista Chick Corea s neméně zajímavou rytmikou - Dave Weck a John Patitucci za doprovodu Českého národní symfonického orchestru. Z počátku koncertu, kde vystupovalo jen samotné trio vám přinášíme fotoreport.