Organic Quartet pokřtil svou třetí desku

Úterý a středa byly v pražském Jazz Docku ve znamení křestu nové desky kapely Organic Quartet - Terms And Conditions Apply.

Organic Quartet Organic Quartet Zdroj: praguevisitor.cz

Organic Quartet je uskupení hudebníků okolo hammondkáře Ondřeje Pivce a mnozí ze čtenářů si budou tuto kapelu pamatovat zejména z období před deseti lety, kdy byla na tuzemské scéně velmi aktivní. Už několik let ovšem Ondřej Pivec působí primárně v USA, a tak se koncerty Organic Quartetu konají u nás z pochopitelných důvodů spíše sporadicky. Připomeňme jen tak na okraj, že se teprve dvaatřicetiletýletý Pivec podílel i na albu Gregory Portera Take Me to the Alley, které získalo letošní cenu Grammy.

Samotný křest desky byl rozplánován do dvou dní – dvou večerů v pražském Jazz Docku, přičemž kapela hrála s přestávkami takřka celý večer. To vůbec, a dva dny po sobě už vůbec ne, není lehká záležitost. Nutno ovšem zmínit, že na výkonu muzikantů se tento fakt neprojevil. Ba naopak. Radost a laškování typu („.....oo, tos tam opravdu zahrál?! To bylo skvělé...") probíhalo po celou dobu koncertu. Především chemie mezi Ondřejem Pivcem a věčně usměvavým kytaristou Liborem Šmoldasem byla nakažlivá.

 

 

 Kapela vzhledem k pracovní vytíženosti Ondřeje Pivce nemá při těchto několikadenních koncertních akcích v ČR takřka vůbec možnost zkoušet, ale žádné zásadní nejistoty byste v průběhu koncertu nezaznamenali. To svědčí o vysoké úrovni všech muzikantů a zároveň poukazuje i na fakt, že je kapela velmi dobře sehraná.

Jeden z poznávacích znaků uskupení je fakt, že autorsky se na nových skladbách podílejí všichni. V průběhu večera tak zazněly skladby nejen od Ondřeje Pivce a Libora Šmoldase, ale i saxofonisty Jakuba Doležala a dokonce i od bubeníka Tomáše Hobzeka. Každý z hudebníků má svůj osobitý přístup a vkus, a tak byl večer po této skladatelské stránce velmi pestrý a kontrastní. V paměti tak uvízly zcela rozdílné skladby, např. Costaguana Jakuba Doležala, One for M Tomáše Hobzeka či skladba o „špatné zelenině" Bad Salad od Ondřeje Pivce. Pozadu nezůstal ani Libor Šmoldas, který je po Pivcovi nejčastěji skládajícím členem kapely.

Kapela působila na pódiu velmi skromným dojmem a to ve všech ohledech. Když bychom odmysleli totiž velké Pivcovy Hammondky, bylo vybavení a sestava kapely velmi jednoduchá. Malá, ale funkční bicí souprava, lampový fender a Šmoldasova lubovka (mm a ten zvuk!) a Jakub Doležal s tenorem, sopránkou i altkou. Dohromady ale vše fungovalo skvěle. Zajímavé kompozice opepřené krásnými sóly a to vše zabalené do skvělého zvuku.

Snad mě čtenář nebude vinit ze zaujatosti, ale je nutno na tomto místě vyzdvihnout zejména výkon kytaristy Libora Šmoldase. Sledovat jeho hru, naprostou lehkost, přehled a radost, kterou ze hry má, opravdu stojí za to. Zároveň jeden z vrcholů večera byla jistě i jeho krásná autorská skladba Lydian Blues. O tom, že kapela s přehledem zvládá i převzaté skladby, jsme se mohli přesvědčit pak zcela na konci večera, kdy zazněla brilantní verze rychlé Redmanovy skladby Jazz Crimes, kterou se kapela na koncertech velmi často „loučí". Následný přídavek v podobě Ellingtonovy skladby Just Squeeze Me nádherně uzavřel podařený večer.

Sledujte Musicweb na Facebooku:
 

Nezbývá než věřit, že se kapela na česká pódia vrátí opět co nejdříve.

Napsal(a):
:DISQUS_COMMENTS

Další články

  • FOTO: BLUES ALIVE, DŮM KULTURY, ŠUMPERK, 17.11.2018

    Třetí večer bluesového maratonu pokračoval ve strhující jízdě dnů předešlých. Zahájili jej slovenští Missisippi Mixtape a po nich rozpohybovala publikum strhující skupina Welch Ledbetter Connection. Takovým bonbónkem na pomyslném dortu byla skupina Tamikrest z Mali, kteří přivezli původní africkou hudbu, která se na americkém kontinentě kdysi dávno přetavila v blues. Sice v trochu modernějším, až rockovém podání, ale určitě to byl skvělý hudební zážitek. Kytarové mistrovství nám předvedl Rick Derringer, legenda amerického bluesrocku se svým nepřehlédnutelným bosonohým bubenickým obrem. Posledním vystupujícím byl pestrobarevný Fantastic Negrito, který nenechal posluchače do posledních minut vydechnout a svým strhujícím vystoupením ukončil letošní Blues Alive v Šumperku.

  • Seasick Steve zahraje konečně v Praze

    Již dvakrát svým strhujícím koncertem okouzlil návštěvníky festivalu Colours of Ostrava, letos dokonce na hlavní scéně. Příští rok v březnu se svérázný americký bluesman Seasick Steve, který často hraje na vlastnoručně vyrobené kytary, konečně představí poprvé v Praze.

  • Foto: Blues Alive, Dům kultury, Šumperk, 16. 11. 2018

    Druhý večer festivalu zahájila prostějovská skupina King Bee s velšským zpěvákem a kytaristou Daley B. Williamsem. Reverend Sekou, na fotkách seriózně vyhlížející kazatel, to tady řádně roztočil. Během prvních písní z něj postupně odlétl klobouk, sako, kravata i košile a zbytek koncertu již poletoval tento malý a dredatý mužík po pódiu i pod ním jen v nátělníku. Tak to byla přímo strhující ďábelská mše! Nesourodé seskupení North Mississippi Blues Project trojice bluesmanů RL Boyceho, Kennyho Browna a Roberta Kimbrougha mě už tolik nenadchlo. Závěr večera patřil očekávané hvězdě festivalu, kterou nebyl nikdo jiný než legenda moderního blues, Joe Luis Walker.

  • Foto: Blues Alive, Dům kultury, Šumperk, 15. 11. 2018

    Tak to je pecka! Festival Blues Alive získal nejprestižnější světové žánrové ocenění nazvané Keeping The Blues Alive Award pro rok 2019! Cenu uděluje americká nadace Blues Foundation, přední světová organizace, která se snaží ocenit, uchovat a propagovat blues. Tohle úžasné překvapení na nás čekalo hned první večer.